Transfer inovácií vo floristike – ECVET
Projekt : ERASMUS+ KA1
Názov projektu :Transfer inovácií vo floristike – ECVET
Schválený : na základe výberového procesu v programe Erasmus + KA1 pod číslom 2016-1- SK01-KA102 – 022 405
Začiatok projektu : 01-09- 2016
Koniec projektu : 31-08- 2018
Zapojené partnerské inštitúcie :
Vysielajúca organizácia : Stredná odborná škola Pruské , Slovensko
Prijímajúce organizácie :
Landwirtschaftiliche Fachschule Langenlois , Rakúsko
Escola d'Art Floral de Catalunya, Barcelona, Španielsko
Česká zahradnická akademie Mělník - střední škola a vyšší odborná škola, Česká republika
Srednja škola "Arboretum Opeka" Varaždín, Chorvátsko
Vea-Statens fagskole for gartnere og blomsterdekoratører Moelv, Nórsko
Remeslo je ústredným bodom v tomto projekte, a tento cieľ bude splnený zaslaním študentov na príslušné študijné pobyty na jednotlivých pracoviskách. Tam sa študenti zamerajú na rozdiely a inovácie v kvetinovom dizajne, vo floristických technikách, v pestovaní záhradníckeho rastlinného materiálu. Prostredníctvom tejto mobility dosiahnu všetci zúčastnení zlepšenie svojich profesijných zručností.
Ďalšie ciele pre študentov:
• zlepšenie svojich medzinárodných kľúčových kompetencií a zvýšenie povedomia o európskom občianstve v oblasti záhradníctva a floristiky
• zvýšenie zamestnateľnosti na národnej úrovni aplikovaním získaných skúseností zo zahraničia
• zoznámenie sa s inými kultúrami a odlišným prostredím v ich oblasti záujmu alebo pracoviska
• obohatenie odborných kompetencií o nové a inovatívne technológie v ich konkrétnej oblasti odborných znalostí vo floristike a záhradníctve
• aplikovanie svojich skúseností a znalostí v novom prostredí
• rozšírenie ich kultúrnych prejavov a profesionálnych inovácií
• získanie praktických skúseností, ktoré vedú k zlepšeniu ich estetických kompetencií a technických zručností,
• zlepšenie medziľudských a medzikultúrnych kompetencií
Cieľom pre pedagógov je, aby zlepšili svoje znalosti týkajúce sa:
• vzdelávacieho systému v súlade s národným kvalifikačným rámcom EQR / EQAVET
• rôzne spôsoby využitia pedagogických didaktických pomôcok
• rôzne spôsoby zapojenia praxe do vzdelávania
• rôzne spôsoby evaluácie - hodnotenia praktickej zručnosti v simulovanej profesijnej situácii
• šírenie a využitie výsledkov projektu, ktoré sa zakomponujú aj do vzdelávacích dokumentov školy
• rozšírenie EQR / ECVET v sieti partnerstva
• rozvoj medzinárodných študijných jednotiek (ECVET)
• rozvoj medzinárodných hodnotení (EQAVET)
• Osobný rozvoj v ich celoživotnom procese vzdelávania
Prepokladané úlohy pre študentov zapojených do projektu sú:
• zlepšiť svoje možnosti uchádzania sa o prácu alebo ďalšie vzdelávanie
v medzinárodnom kontexte
• podporovať svoje medzinárodné zručnosti, keďže prídu do styku s inými kultúrami, technikami, pracovnými podmienky, jazykovými a sociálnymi podmienkami
• rozvíjať vedomosti vrámci špecifických predmetov, osobné, medzikultúrne a jazykové kompetencie
• zlepšiť svoje pracovné príležitosti (tak v na národnej, ako aj na medzinárodnej úrovni)
• umožniť kvalifikačné činnosti v partnerskej škole a vzdelávacích inštitúciách v zahraničí
• vybudovať nové budúce partnerské siete
Predpokladané úlohy pre pedagógov zapojených do projektu sú:
• zažiť čo najviac inovácií v oblasti vzdelávania a ich aplikovanie
• zažiť zmeny a vývoj v rámci odvetvia tým, že učiteľ má praktické umiestnenie
v zahraničnej spoločnosti a účasť na vyučovacom procese
• skúmať časti osnov ponúkaných rôznymi zahraničnými vzdelávacími inštitúciami (ECVET)
• podporovať spoluprácu medzi školu a záhradníckymi podnikmi v Európe, venovať pozornosť komparácii a rozvoju školských osnov, a to na národnej i medzinárodnej úrovni.
• overiť výsledky vzdelávania, povinnosť zdieľať novo nadobudnuté vedomosti zo zahraničia v rámci pracovníkov tímu, s cieľom posilniť vlastnú organizáciu
• rozvíjať odborné zručnosti a kompetencie
• mať viac príležitostí na vykonanie zmien v dôsledku modernizácie a internacionalizácie v iných krajinách (získavať nové podnety na praktických stážach a vo vzdelávacích organizáciách)
• nadobudnúť preferenčnú kvalitu práce so študentmi ako aj preferenčnú integráciu sociálnej a kultúrnej rozmanitosti
• posilniť jazykové schopnosti
• zvýšiť motiváciu a spokojnosť na pracovisku
Sprevádzajúci učitelia zohrávajú dôležitú úlohu v podpore študentov realizovať časť vzdelávania v zahraničí . Prítomnosť pedagóga úzko súvisí s motiváciou k lepším výkonom a to je dôvod, prečo je kombinovaná mobilita preferovaná. Praktické skúsenosti z predchádzajúcich stáží nás vedú k poznaniu, že je to najlepší spôsob na uplatnenie študentov v mobilitnej stáži.
Dokumenty na stiahnutie
- Transfer inovácií vo floristike – ECVET | PDF (556,88 kB)
- Odborna stáž v Českej záhradníckej škole v Mělníku | PDF (399,39 kB)