Stredná odborná škola Pruské, Pruské 294, 018 52 používa na tomto webovom sídle súbory cookies, ktoré sú použité za účelom sledovania návštevnosti webového sídla alebo k prispôsobeniu zobrazenia webových stránok Vaša doména. Prehliadaním a použitím príslušného nastavenia webového prehliadača vyjadrujete súhlas s ich používaním.

Prijať cookies Odmietnuť cookies Nastaviť cookies
Stredná odborná škola Pruské
SOŠ Pruské Stredná odborná škola Pruské
  • EduPage
  • Kontakt
  • RSS
  • Mapa stránky
    • TSK Erb Facebook
    • TSK Erb Instagram
    • TSK Erb YouTube
  • Hlavná stránka
  • O škole
    • Školský parlament
    • Školský internát
    • Autoškola
    • Výročné správy
    • História školy
    • Supervízor
    • Odborný výcvik
    • Verejné obstarávanie
    • Zverejňovanie dokumentov
    • Prístup k informáciám
  • Aktuality
  • Študijné odbory
    • Agropodnikanie - kynologia
    • Zahradníctvo - viazačstvo a aranžérstvo
    • Podnikateľ pre rozvoj vidieka
  • Učebné odbory
    • Poľnohospodárska výroba
    • Cukrár
    • Viazač - aranžér kvetín
    • Poľnohospodár - mechanizácia
    • Mäsiar
  • Štúdium
    • Nadstavbové štúdium
    • Externé štúdium
    • Pomaturitné štúdium
  • Kontakt

  • Prijímacie konanie pre školský rok 2025/2026
  • Maturitné skúšky
  • Pedagogickí a odborní zamestnanci
  • Pracovné ponuky
  • Školská jedáleň
  • Duálne vzdelávanie
  • Finančná gramotnosť na SOŠ Pruské
  • Prepojenie teórie s praxou
  • Erasmus + K1
  • ERASMUS + K2
  • CAF
  • Flornet
  • Florcert
  • Enviroprojekty
  • Medzinárodná spolupráca s firmou HORSCH

    • Fotogaléria
    • Videogaléria
    • Dokumenty

    • Stredná odborná škola
      Pruské 294
      018 52

    • TSK Erb Facebook
    • TSK Erb Instagram
    • TSK Erb YouTube
    • English
    • EduPage
    • Kontakt
    • RSS
    • Mapa stránky
    1. Hlavná stránka
    2. Aktuality
    3. „Podpora organizačného zabezpečenia vzdelávania pedagogických zamestnancov v oblasti finančnej gramotnosti“

    „Podpora organizačného zabezpečenia vzdelávania pedagogických zamestnancov v oblasti finančnej gramotnosti“

    Cieľom tohto projektu bolo zvýšenie vedomostnej úrovne pedagogických pracovníkov školy

    v oblasti finančnej gramotnosti s prihliadnutím na rešpektovanie prioritných tém výzvy, ktoré

    sú v súlade s Národným štandardom finančnej gramotnosti.

    Po absolvovaní vzdelávacích aktivít projektu by pedagogickí zamestnanci školy mali byť

    schopní podľa potreby zaradiť témy vyhovujúce potrebám žiakov v rôznych vzdelávacích

    podmienkach:

    1/ Pedagogickí zamestnanci budú využívať získané poznatky a zručnosti na vytvorenie

    nových tém v rámci školských vzdelávacích programov všeobecnovzdelávacích ako aj

    odborných predmetov alebo rôznych krúžkov v rámci mimoškolskej činnosti v oblasti

    finančného a podnikateľského vzdelávania a takto získané znalosti a zručnosti by mali

    následne zvýšiť uplatnenie sa absolventov našej školy na trhu práce.

    2/ Ďalším cieľom projektu bolo, že získané znalosti a kompetencie by mali pedagogickí

    zamestnanci následne využiť aj ako pomôcku pri tvorbe konkrétnych vlastných učebných

    materiálov - pracovných zošitov, pracovných listov a rôznych iných metodických materiálov

    pre žiakov /pri ich tvorbe je dôležité dodržiavať zásadu veku primeranosti žiakov/, ktorých

    následné využitie v rámci teoretického alebo praktického vyučovania by malo viesť

    k zefektívneniu výchovno-vzdelávacieho procesu a k prehĺbeniu medzipredmetových

    vzťahov, získané znalosti využijú učitelia ako aj majstri odborného výcviku aj v rámci

    duálneho vzdelávania, do ktorého je naša škola zapojená.

    Vzdelávanie pedagogických zamestnancov bolo zamerané na rozšírenie znalostí a na získanie

    a rozvoj kompetencií potrebných na zvládnutie cieľov v oblasti finančnej gramotnosti a ich

    implantovanie do vyučovacieho procesu jednotlivých predmetov s ohľadom na aktuálne

    potreby trhu práce.

    Účastníci projektu pracovali s vytvorenými vzdelávacími materiálmi, oboznámili sa

    s mnohými odbornými www.stránkami, na ktorých sa riešia témy finančnej gramotnosti

    v súlade s NŠFG, oboznámili sa s hlavnými zásadami pri zostavovaní a kontrole rozpočtu,

    naučili sa pracovať s rôznymi on-line testami finančnej gramotnosti ako aj s finančnými

    kalkulačkami, ktoré môžu následne využiť v rámci aktivít so žiakmi na svojich hodinách.

    Získané znalosti umožnia pedagógom uľahčiť a zjednodušiť prácu pri tvorbe vlastných

    vzdelávacích a pracovných materiálov - pracovné zošity a pracovné listy žiakov, prezentácie,

    tvorba vlastných e-testov v rámci všeobecno-vzdelávacích aj odborných predmetov za

    účelom zvýšenia kvality vyučovacieho procesu, čo by v konečnom dôsledku malo viesť k

    zvýšeniu odborných kompetencií našich študentov a absolventov a zvýšiť ich možnosti

    uplatnenia sa na trhu práce v okolitých regiónoch. Žiaci našej SOŠ sa každoročne už

    dlhodobo zúčastňujú celoštátneho on-line testovania ku dňu finančnej gramotnosti zatiaľ len

    v rámci ekonomických predmetov a svoje znalosti môžu v budúcnosti využiť nielen na teórii

    ale aj na praktickom vyučovaní.

    V rámci projektu boli uskutočnené vzdelávacie aktivity v rozsahu 30 hodín zamerané na

    prehĺbenie a rozšírenie kompetencií v nasledovných oblastiach:

    1. Človek vo sfére peňazí

    - cieľom aktivít bolo nadobudnúť kompetencie vedieť posúdiť význam trvalých životných

    hodnôt a zvážiť vplyv peňazí na ich zachovávanie a následne vedieť stanoviť životné priority

    a vedieť zabezpečiť všetky svoje životné potreby

    - chápať a vážiť si hodnotu ľudskej práce a peňazí vo forme mzdy ako cenu práce,

    osvojiť si, čo znamená žiť efektívne a hospodárne.

    2. Finančná zodpovednosť a prijímanie rozhodnutí

    - cieľom aktivít bolo prehĺbiť kompetencie prevziať zodpovednosť za osobné finančné

    rozhodnutia, nájsť a vedieť vyhodnotiť informácie z rozmanitých zdrojov

    - naučiť sa kontrolovať osobné financie, prijímať finančné rozhodnutia zvažovaním

    alternatív a dôsledkov

    - vedieť stručne zhrnúť hlavné nástroje na ochranu spotrebiteľov.

    3. Zabezpečenie peňazí pre uspokojovanie životných potrieb

    - cieľom bolo oboznámiť sa a naučiť sa zosúladiť osobné, rodinné a spoločenské potreby

    - zhodnotiť vzdelanostné a pracovné predpoklady z hľadiska uspokojovania životných

    potrieb, identifikovať zdroje osobných príjmov a určiť faktory ovplyvňujúce výšku

    čistej mzdy.

    4. Plánovanie a hospodárenie s peniazmi

    - cieľom aktivít bolo vedieť organizovať osobné financie a používať rozpočet na riadenie

    hotovosti, vedieť vypracovať osobný finančný plán a používať vlastné finančné záznamy

    - oboznámiť sa s rôznymi spôsobmi a metódami platenia

    - uplatniť spotrebiteľské zručnosti pri rozhodovaní o nákupe.

    5. Úver a dlh

    - cieľom aktivít bolo získať kompetencie na udržanie výhodnosti, požičiavanie za priaznivých

    podmienok a zvládanie dlhu

    - identifikovať náklady a prínosy jednotlivých typov úverov, oboznámiť sa so spôsobmi ako

    sa vyhnúť problémom so zadĺžením a ako ich zvládnuť

    - získať základné informácie o jednotlivých druhoch úverov a oboznámiť sa s podmienkami

    ich poskytnutia a splácania.

    6. Sporenie a investovanie

    - cieľom aktivít bolo oboznámiť sa s rôznymi investičnými stratégiami, ktoré sú v súlade s

    osobnými cieľmi, pochopiť ako sporenie prispieva k finančnej prosperite

    - zhodnotiť investičné alternatívy a pochopiť vplyv daní na návratnosť investícií.

    - oboznámiť sa so spôsobmi regulácie a dohľadu nad finančnými trhmi.

    7. Riadenie rizika a poistenie

    - cieľom aktivít bolo pochopiť pojem riziko, vedieť identifikovať základné

    druhy rizík a vysvetliť základné metódy riadenia rizík, vedieť zohľadniť vplyv finančných kríz

    na hospodárenie jednotlivca a rodiny.

    - oboznámiť sa so systémom zabezpečenia pre prípad zdravotne a sociálne

    nepriaznivej situácie a staroby, pochopiť rozdiel medzi verejným a súkromným

    poistením, rozdiel medzi povinným a nepovinným poistením, vysvetliť v rámci

    súkromného poistenia podstatu a význam poistenia majetku, zodpovednosti za

    spôsobené škody, pochopiť systém úrazového a životného poistenia.

    Na overenie získaných znalostí a kompetencií v oblasti finančnej gramotnosti každý účastník

    vzdelávania vypracoval prezentáciu a pracovný list pre žiaka na ľubovoľnú vyššie uvedenú

    tému z oblasti finančnej gramotnosti, ktorú zapracoval do svojho predmetu v súlade so

    školským vzdelávacím programom v konkrétnom študijnom alebo učebnom odbore.

    Ing. Ľubica Krpelanová

    SOŠ Pruské


    Vytlačiť

    Partneri

    Logo Tesco
    • FIN Q
    • ERASMUS+K2 SUSTAINABLE HORTICULTURAL DESIGN OF OUTDOOR EVENT SPACE
    • Chceš sa dozvedieť viac? Klikni na logo
    • Edupage prihlásenie
    • Duálne vzdelávanie
    • Office 365
    • Chceš sa dozvedieť viac? - Klikni na logo
    • E - vzdelávací materiál - učebnica
    • flornet

    Stredná odborná škola Pruské

    TSK Erb

    Organizácia je v zriaďovateľskej pôsobnosti Trenčianskeho samosprávneho kraja

    • O škole
    • Aktuality
    • Študijné odbory
    • Učebné odbory
    • Štúdium
    • Kontakt
    • Prijímacie konanie pre školský rok 2025/2026
    • Maturitné skúšky
    • Pedagogickí a odborní zamestnanci
    • Pracovné ponuky
    • Školská jedáleň
    • Duálne vzdelávanie
    • Finančná gramotnosť na SOŠ Pruské
    • Prepojenie teórie s praxou
    • Erasmus + K1
    • ERASMUS + K2
    • CAF
    • Flornet
    • Florcert
    • Enviroprojekty
    • Medzinárodná spolupráca s firmou HORSCH
    • TSK Erb Facebook
    • TSK Erb Instagram
    • TSK Erb YouTube

    Stredná odborná škola
    Pruské 294
    018 52

    Generuje CMS BUXUS
    Ochrana osobných údajov | Cookies nastavenie | Cookies - viac informácií | Vyhlásenie o prístupnosti | Technický prevádzkovateľ | Správca obsahu