Stredná odborná škola Pruské, Pruské 294, 018 52 používa na tomto webovom sídle súbory cookies, ktoré sú použité za účelom sledovania návštevnosti webového sídla alebo k prispôsobeniu zobrazenia webových stránok Vaša doména. Prehliadaním a použitím príslušného nastavenia webového prehliadača vyjadrujete súhlas s ich používaním.

Prijať cookies Odmietnuť cookies Nastaviť cookies
Stredná odborná škola Pruské
SOŠ Pruské Stredná odborná škola Pruské
  • EduPage
  • Kontakt
  • RSS
  • Mapa stránky
    • TSK Erb Facebook
    • TSK Erb Instagram
    • TSK Erb YouTube
  • Hlavná stránka
  • O škole
    • Školský parlament
    • Školský internát
    • Autoškola
    • Výročné správy
    • História školy
    • Supervízor
    • Odborný výcvik
    • Verejné obstarávanie
    • Zverejňovanie dokumentov
    • Prístup k informáciám
  • Aktuality
  • Študijné odbory
    • Agropodnikanie - kynologia
    • Zahradníctvo - viazačstvo a aranžérstvo
    • Podnikateľ pre rozvoj vidieka
  • Učebné odbory
    • Poľnohospodárska výroba
    • Cukrár
    • Viazač - aranžér kvetín
    • Poľnohospodár - mechanizácia
    • Mäsiar
  • Štúdium
    • Nadstavbové štúdium
    • Externé štúdium
    • Pomaturitné štúdium
  • Kontakt

  • Prijímacie konanie pre školský rok 2025/2026
  • Maturitné skúšky
  • Pedagogickí a odborní zamestnanci
  • Pracovné ponuky
  • Školská jedáleň
  • Duálne vzdelávanie
  • Finančná gramotnosť na SOŠ Pruské
  • Prepojenie teórie s praxou
  • Erasmus + K1
  • ERASMUS + K2
  • CAF
  • Flornet
  • Florcert
  • Enviroprojekty
  • Medzinárodná spolupráca s firmou HORSCH

    • Fotogaléria
    • Videogaléria
    • Dokumenty

    • Stredná odborná škola
      Pruské 294
      018 52

    • TSK Erb Facebook
    • TSK Erb Instagram
    • TSK Erb YouTube
    • English
    • EduPage
    • Kontakt
    • RSS
    • Mapa stránky
    1. Hlavná stránka
    2. Aktuality
    3. Pracovný workshop

    Pracovný workshop

    Dňa 22. februára 2017 sa na pôde Strednej odbornej školy Pruské konal pracovný workshop, ktorého cieľom bolo zhodnotiť doterajšiu spoluprácu so zamestnávateľmi, získanie nových podnetov a pomoc od  pozvaných zástupcov SPPK Bratislava, ŠIOV Bratislava a zamestnávateľov z regiónu pri náboroch žiakov do prvého ročníka a uplatnenie absolventov na trhu práce.

    Pracovné rokovanie otvorila Ing. Janka Fedorová, riaditeľka SOŠ Pruské. Vo svojej prezentácii predstavila školu, študijné a učebné odbory a ďalej  informovala prítomných o súčasnosti školy a  jej aktivitách. Kladne hodnotila spoluprácu so zamestnávateľmi pri prechode na systém duálneho vzdelávania,  u ktorých bude prebiehať praktické vyučovanie (PD Mestečko, PD Pruské). Ďalej predstavila nový študijný odbor agomechatronik, ktorý vznikol na SOŠ Pruské v spolupráci so združením Agrion v Nitre a ŠIOV Bratislava. Odbor vznikol hlavne pre potreby zamestnávateľov z dôvodu nedostatku kvalifikovaných pracovníkov v poľnohospodárstve. Budúci absolventi sa budú pripravovať na SOŠ Pruské, SOŠ Rimavská Sobota a SOŠ Moldava n/Bodv. Po experimentálnom overovaní odbor prejde do duálneho vzdelávania. Vyzdvihla spoluprácu s firmou Horsch, s ktorou má škola podpísanú bilaterálnu zmluvu o spolupráci, v rámci ktorej žiaci učebného odboru poľnohospodár-mechanizácia absolvujú 5 týždňovú stáž priamo vo výrobe poľnohospo-dárskej techniky a výpomoci pri vybavení odbornej učebne pre uvedený odbor.  Skonštatovala slabý záujem žiakov ZŠ o poľnohospodárske odbory a preto požiadala o pomoc pri náborovej činnosti aj zúčastnených.

    Ing. Lašová odprezentovala vyhodnotenie spolupráce s firmami zapojených v memorande, ktoré bolo podpísané v roku 2014.

    Ing. Hudec hovoril o duálnom vzdelávaní na SOŠ Pruské, kde je zaradený učebný odbor 4561 H 01 poľnohospodár - mechanizácia, vzdelávanie prebieha na pracoviskách v PD Mestečko a PD Pruské.

    Ing. Žernovičová pri tvorbe plánu výkonov je pre OŠ TSK cieľom vzdelávanie žiakov pre potreby trhu práce a pri tvorbe plánu výkonov úzko spolupracuje s úradom práce a zamestnávateľmi. Pre školský rok 2017/2018 z počtu 4112 žiakov pôjde 20% na gymnáziá, 17% na ekonomický smer a 63% na SOŠ. Zo strany TSK je maximálna podpora pre duálne vzdelávanie. Upozornila na absentujúce  kariérne poradenstvo. V náborovej oblasti doporučila osloviť žiakov a rodičov  už od 7. ročníka ZŠ.

    Ing. Maxon uviedol, že TSK rešpektuje potreby trhu práce, pripravuje sa zoznam odborov pre trh práce, ktoré nebudú aktuálne dôjde k ich vyradeniu zo siete. V rámci projektu duálneho vzdelávania sa pripravujú regionálne strediská, ktorých náplňou bude poradenská činnosť pre školy a zamestnávateľov.  Hovoril o zvyšujúcom sa vekovom priemere zamestnancov v poľnohospodárstve, o nedostatku  kvalifikovaných pracovníkov  na obsluhu modernej poľnohospodárskej techniky a slabej propagácii poľnohospodárstva v spoločnosti.

    Ing. Gramata konštatoval nedostatok kvalifikovanej pracovnej sily, vo všetkých odvetviach. Sú možnosti rekvalifikácie so stážou u zamestnávateľa. Nezáujem o štúdium v daných poľnohospodárskych odboroch je možné s časti nahradiť žiakmi zo Srbska  na základe medzivládnej dohody o vzájomnej výmene študentov.

    Ing. Židek, PhD zdôraznil potrebu mať kvalifikovaných pracovníkov, ktorí budú vedieť ovládať moderné poľnohospodárske stroje a zariadenia.

    p. Jozef Suchánek prejavil záujem o žiakov z odboru podnikateľ pre rozvoj vidieka a zapojenie sa do   systému duálneho vzdelávania. Kladne hodnotil školu a jej ciele.

    Ing. Janíčková kladne hodnotila spoluprácu so školou pri tvorbe nového odboru salašník, vzhľadom na to, že zamestnávatelia potrebujú kvalifikovaných pracovníkov v ovčiarstve.

    Odbor sa však nepodarilo naplniť pre nezáujem žiakov a preto navrhla osloviť pri nábore žiakov z horských oblastí ako je Orava a Liptov a zároveň ponúkla pri nábore pomoc RPPK Považská Bystrica.

    Ing. Staňo hovoril o svojich pozitívnych skúsenostiach s vykonávaním odbornej praxe žiakov vo firme Agrodulov , vyzdvihol stúpajúcu kvalitu vo vzdelávaní žiakov.

    Ing. Mihál poznamenal na to, že na základných školách chýba väčšia informovanosť žiakov o poľnohospodárskej výrobe a pozitívna reklama v spoločnosti. Konštatoval nedostatok kvalifikovaných pracovníkov.

    Bc. Kovács  uviedol, že v rámci duálneho vzdelávania budú  v regióne zriadené centrá, kde budú odborní pracovníci nápomocní školám a zamestnávateľom.

    Ing. Ježo, PhD. je ako zamestnávateľ zapojený do duálneho systému vzdelávania, pozitívne hodnotil spoluprácu s SOŠ Pruské. Nový študijný odbor agromechatronik uvítal z dôvodu chýbajúcich kvalifikovaných odborníkov. V náborovej činnosti  navrhol spoluprácu so ZŠ už od 6. ročníka. Ocenil prácu pedagógov školy a vyzdvihol stúpajúcu úroveň a kvalitu školy. Uvítal by prechod odborného školstva pod rezorty, ktoré by mali bližšie po odbornej stránke k SOŠ ako rezort školstva, čo je aj cieľom duálneho vzdelávania – úzke prepojenie teórie s praxou. 


    Fotogaléria

    Vytlačiť

    Partneri

    Logo Tesco
    • FIN Q
    • ERASMUS+K2 SUSTAINABLE HORTICULTURAL DESIGN OF OUTDOOR EVENT SPACE
    • Chceš sa dozvedieť viac? Klikni na logo
    • Edupage prihlásenie
    • Duálne vzdelávanie
    • Office 365
    • Chceš sa dozvedieť viac? - Klikni na logo
    • E - vzdelávací materiál - učebnica
    • flornet

    Stredná odborná škola Pruské

    TSK Erb

    Organizácia je v zriaďovateľskej pôsobnosti Trenčianskeho samosprávneho kraja

    • O škole
    • Aktuality
    • Študijné odbory
    • Učebné odbory
    • Štúdium
    • Kontakt
    • Prijímacie konanie pre školský rok 2025/2026
    • Maturitné skúšky
    • Pedagogickí a odborní zamestnanci
    • Pracovné ponuky
    • Školská jedáleň
    • Duálne vzdelávanie
    • Finančná gramotnosť na SOŠ Pruské
    • Prepojenie teórie s praxou
    • Erasmus + K1
    • ERASMUS + K2
    • CAF
    • Flornet
    • Florcert
    • Enviroprojekty
    • Medzinárodná spolupráca s firmou HORSCH
    • TSK Erb Facebook
    • TSK Erb Instagram
    • TSK Erb YouTube

    Stredná odborná škola
    Pruské 294
    018 52

    Generuje CMS BUXUS
    Ochrana osobných údajov | Cookies nastavenie | Cookies - viac informácií | Vyhlásenie o prístupnosti | Technický prevádzkovateľ | Správca obsahu