Transfer inovácií vo floristike – ECVET

Projekt : ERASMUS+ KA1

Názov projektu :Transfer inovácií vo floristike – ECVET

Schválený : na základe výberového procesu v programe Erasmus + KA1 pod číslom 2016-1-                  SK01-KA102 – 022 405

Začiatok projektu : 01-09- 2016

Koniec projektu : 31-08- 2018

Zapojené partnerské inštitúcie :

Vysielajúca organizácia : Stredná odborná škola Pruské , Slovensko

Prijímajúce organizácie :

Landwirtschaftiliche Fachschule Langenlois , Rakúsko

Escola d'Art Floral de Catalunya, Barcelona, Španielsko

Česká zahradnická akademie Mělník - střední škola a vyšší odborná škola, Česká republika

Srednja škola "Arboretum Opeka" Varaždín, Chorvátsko

Vea-Statens fagskole for gartnere og blomsterdekoratører Moelv, Nórsko

Remeslo je ústredným bodom v tomto projekte, a tento cieľ bude splnený zaslaním študentov na príslušné študijné pobyty na jednotlivých pracoviskách. Tam sa študenti zamerajú na rozdiely a inovácie v kvetinovom dizajne, vo floristických technikách, v pestovaní záhradníckeho rastlinného materiálu. Prostredníctvom tejto mobility dosiahnu všetci zúčastnení zlepšenie svojich profesijných zručností.

Ďalšie ciele pre študentov:

• zlepšenie svojich medzinárodných kľúčových kompetencií a zvýšenie povedomia o európskom občianstve v oblasti záhradníctva a floristiky

• zvýšenie zamestnateľnosti na národnej úrovni aplikovaním získaných skúseností zo zahraničia

• zoznámenie sa s inými kultúrami a odlišným prostredím v ich oblasti záujmu alebo pracoviska

• obohatenie odborných kompetencií o nové a inovatívne technológie v ich konkrétnej oblasti odborných znalostí vo floristike a záhradníctve

• aplikovanie svojich skúseností a znalostí v novom prostredí

• rozšírenie ich kultúrnych prejavov a profesionálnych inovácií

• získanie praktických skúseností, ktoré vedú k zlepšeniu ich estetických kompetencií a technických zručností,

• zlepšenie medziľudských a medzikultúrnych kompetencií

Cieľom pre pedagógov je, aby zlepšili svoje znalosti týkajúce sa:

• vzdelávacieho systému v súlade s národným kvalifikačným rámcom EQR / EQAVET

• rôzne spôsoby využitia pedagogických didaktických pomôcok

• rôzne spôsoby zapojenia praxe do vzdelávania

• rôzne spôsoby evaluácie - hodnotenia praktickej zručnosti v simulovanej profesijnej situácii

• šírenie a využitie výsledkov projektu, ktoré sa zakomponujú aj do vzdelávacích dokumentov školy

• rozšírenie EQR / ECVET v sieti partnerstva

• rozvoj medzinárodných študijných jednotiek (ECVET)

• rozvoj medzinárodných hodnotení (EQAVET)

• Osobný rozvoj v ich celoživotnom procese vzdelávania

Prepokladané úlohy pre študentov zapojených do projektu sú:

• zlepšiť svoje možnosti uchádzania sa o prácu alebo ďalšie vzdelávanie

v medzinárodnom kontexte

• podporovať svoje medzinárodné zručnosti, keďže prídu do styku s inými kultúrami, technikami, pracovnými podmienky, jazykovými a sociálnymi podmienkami

• rozvíjať vedomosti vrámci špecifických predmetov, osobné, medzikultúrne a jazykové kompetencie

• zlepšiť svoje pracovné príležitosti (tak v na národnej, ako aj na medzinárodnej úrovni)

• umožniť kvalifikačné činnosti v partnerskej škole a vzdelávacích inštitúciách v zahraničí

• vybudovať nové budúce partnerské siete

Predpokladané úlohy pre pedagógov zapojených do projektu sú:

• zažiť čo najviac inovácií v oblasti vzdelávania a ich aplikovanie

• zažiť zmeny a vývoj v rámci odvetvia tým, že učiteľ má praktické umiestnenie

v zahraničnej spoločnosti a účasť na vyučovacom procese

• skúmať časti osnov ponúkaných rôznymi zahraničnými vzdelávacími inštitúciami (ECVET)

• podporovať spoluprácu medzi školu a záhradníckymi podnikmi v Európe, venovať pozornosť komparácii a rozvoju školských osnov, a to na národnej i medzinárodnej úrovni.

• overiť výsledky vzdelávania, povinnosť zdieľať novo nadobudnuté vedomosti zo zahraničia v rámci pracovníkov tímu, s cieľom posilniť vlastnú organizáciu

• rozvíjať odborné zručnosti a kompetencie

• mať viac príležitostí na vykonanie zmien v dôsledku modernizácie a internacionalizácie v iných krajinách (získavať nové podnety na praktických stážach a vo vzdelávacích organizáciách)

• nadobudnúť preferenčnú kvalitu práce so študentmi ako aj preferenčnú integráciu sociálnej a kultúrnej rozmanitosti

• posilniť jazykové schopnosti

• zvýšiť motiváciu a spokojnosť na pracovisku

Sprevádzajúci učitelia zohrávajú dôležitú úlohu v podpore študentov realizovať časť vzdelávania v zahraničí . Prítomnosť pedagóga úzko súvisí s motiváciou k lepším výkonom a to je dôvod, prečo je kombinovaná mobilita preferovaná. Praktické skúsenosti z predchádzajúcich stáží nás vedú k poznaniu, že je to najlepší spôsob na uplatnenie študentov v mobilitnej stáži.

Dokumenty na stiahnutie

Kalendár podujatí

Predchádzajúci mesiac Apríl 2024 Nasledujúci mesiac
Po Ut St Št Pi So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30